lottaandrehn

Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

Viva La Brazilia.... !!!

Av lotta Andrehn - 26 maj 2011 00:16

Åh!


Åhh!


Åhhh!


Åhhhh!




Jag har spenderat cirka 6 timmar i Palmas, Brasilien. Helt underbart, även om resan var låååång. över 30 timmar... men så värt det.

När jag steg ur det lilla planet som landade på kanske, jag skämtar inte, världens minsta men ändå jättefina, flygplats trodde jag att dom skämta....Vilken värme som slog mig. Kollade mot bygnaden och insåg att jag stod 10 meter från planets ena motor och resulterade som så att det var värmen därifrån. Promenixa av planet och in mot bygnaden. Men värmen avtog inte. Herregud, 38 grader varmt.... Men vad underbart!! Just what i needed.... nu kommer jag leva gött!! 


precis landat i Brasilia

   Palmas flygplats


  en excajted liten krååka!

 

Oursikt one way från ballen (palmas ligger som sagt mitt in i landet, precis i början till amazonas, om man ser "uppåt", tror jag, så det är inget hav i sikte men finns en fin sjö med sunbeaches och gött! )

  Sam & Paulo! 

 


Grym tajming så kom såklart min väska sist av alla... men vad gjorde det. Sam & Paulo mötte mig med glädjetårar som sprutade och vi traskade mot bilen. 

Stannade till på ett shoppingmall och lunchade, drack en gudomligt färskpressad mangojuice/smoothie... snacka om semester exotisk feeling!


Därefter for vi hemåt till deras lägenhet, en mysig liten 3a med balle i solläge och faktiskt förvånandsvärt fräscht.. alla har man sina fördomar/tankar/bilder på hur saker ser ut.. 

Packa upp och bytte om.... hyfsat kvavt skulle jag vilja kalla det... gudars! Av med långklänning och på med min nyinköpta shortsdress !

 


Värmen och Jetlaggen tar ut sin rätt.... har fått i mig 1 Capihrinia, vi va och handlade nyss... en flaska riktigt god, den populäraste sorten, Cachaca för 4 Raesis (heter det så?).. 1 Raesis = Lite mindre än 4 kr.... Helt gaaaalet gott. Boostcamp med Boos ?


Bland de godare jag druckit, i 38 grader värme och iskall.... goosebumps huh?!

 


Nä, Sam lagar mat nu och Paulo kikar på Flickan som lekte med elden trilogin och jag sitter här och tänkte förse er med gott smaskens från Brasilien. Right up in your face! Men nu har jag inte så mycket mer att jiddra om... pretty trött är jag och imorgon ska vi till The Poolclub och fläska loss som 2 indränkta valrossar i kokosolja... jummy!  MIKAEL, hörde du.. the poolclub... riktigt... THE PUUUUUHHL CLÖÖÖÖHBE. Visst äre ett helt kolosalt Überhajpat ord? Ligger riktigt gött i munnen.... !

Sen kanske någon shoppingtur, eller en jävligt stor siesta... Jag lovar i viklet fall att bära med min kamera och uppdatera er! I dagarna som kommer ska vi ta oss ut på regnskog och amazonasvandringar, samt till en plats uppe i the mountajns där man ser hela vackra stan! Lööövely!



Pusssss , men värmen behåller jag här! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotta Andrehn - 17 augusti 2011 11:39

Det gick ju superbra och bestämma sig för att uppdatera här lite oftare ;)   Eller inte....     Men whatever känner jag. Eller kände jag. Känns som jag börjar smått, sakta men säkert att get back on track.   Veromoda är ju ett minne blo...

Av lotta Andrehn - 27 juli 2011 17:51

Jaaaah, då kör vi på detta som många har frågat om.... Dessa alldeles underbara mirakel piller, som jag dock inte vet hur man ser ut på insidan efter att ha knaprat dom ett tag behöver vi inte gå in på, jamenar man kan ju få cancer av vanlig hederlig...

Av lotta Andrehn - 27 juli 2011 13:07


back to business.   H.....e....j..... känns som denna bloggen varit lite bortglömd det sista huh? Mycket möjligt, kan jag icke stolt erkänna... vaknade till när jag kikade min hotmail och såg en ny kommentar ang vart jag tagit vägen.... jag har i...

Av lotta Andrehn - 8 juni 2011 01:57

Jaaa... sitter mer en Winecooler i handen, med smak av citrus. Får mig att tänka tillbaka på Thailand, en svag bris från golvfläkten och nyduschad kropp. Att resa är livet, och livet är att resa. Enligt mig och mitt intresse. Vad gör det om man har 8...

Av lotta Andrehn - 7 juni 2011 02:48

Och nej då menar jag inte att vi sitter här och röker på... vi dricker oss fulla på öl och Caihpihrinas, fyller våra tomma magar i matfrossa med hemmagjord Hummus ala Samanthinia, Doritos ala Ameikano, Carrots ala braziiilia, bread ala Brazilia och b...

Ovido - Quiz & Flashcards