lottaandrehn

Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

The last one, for this time. Byebye Brazil!

Av lotta Andrehn - 8 juni 2011 01:57

Jaaa... sitter mer en Winecooler i handen, med smak av citrus. Får mig att tänka tillbaka på Thailand, en svag bris från golvfläkten och nyduschad kropp. Att resa är livet, och livet är att resa. Enligt mig och mitt intresse. Vad gör det om man har 8a timmars väntetid på en stor flygplats med massa taxfree-shopping, Cafeér, barer och tusentals människor ? Andas in frisk och positiv energi från människor som reser runtom i världen. Sippa på ett glas iskallt vitt vin eller skönt tempurerat rödvin från någon vacker vingård i france.... Eller vad gör det om man måste ändra resplanen. Resa är som en detox för mig... jag älskar det , och kommer aldrig sluta



Sista kvällen av min underbara resa här i Brasilien har vi, eller rättare sagt sista dagen, har vi spenderat som lata oxåar. Poolklubben 3 timmar, sen shopping på det. Sen var vi praktiskt taget rätt slutkörda redan... Vi fixade ytterliggare med mitt hår, och har nu varit och ätit Acai en sista gång. galet gott!! Måste verkligen finna det i Sverige, det borde finnas. Acai är en frukt som enbart växer i amazonas... Men eftersom vi lever på 2011 talet antar jag att import finns av även denna underbara frukt! 


  köpte mig en Brasiliansk bikini igår, storlek XXL.. känner mig inte alls fet..! 

 


 

inskaffat ett lager med Najlslackering idag. Tokfräsch inför sömmar 2oelva!

   försöker få iordning på min packning. 100 kg ska bli 45 kg...jäjä!

  försökte hjälpa mig packa... gick sådär va....moahahah ;)

 

Att ha gått från mörkt mörkt rödhårig till denna blonda nyans själv, är faktiskt väldigt bra jobbat av mig tycker jag. Klapp på axeln! 

 

Och avslutningen på kvällen, underbara Acaifruktsallad! Mums!

 


Tack underbara Brasilien, Palmas, för denna gången. På återseende hoppas jag, må hända inte Palmas, Men Rio kommer jag garanterat att besöka inom snar framtid.... dansa påfågeldans iklädd blå fågeldräkt, dricka caihpihrinhas i massor, skåla med främlingar och leva livet.


Tack underbara systeryster Samantha & Paulo för min underbara resa, vattenfallsäventyr, BBQ grillningar, poolklubbshäng, soffchill , all underbar svensk husmanskost du lagat mig Sammi, hjälpen med håret Paulo och tack för allt! Me love you looong time   





Jag har ca 30 timmars resa framför mig, med mellanlandningar

i Brasilia, Lissabon & München. Ska unna mig massa Taxfree-shopping

och vin i massor. Knapra ett extra piller i brasilia, så jag sover

gott heeeela flygresan på 10 timmar, pain in the äss! Men just to smile..!

Jag tar imorgon mitt pick å pack och reser framåt i tiden. In i framtiden.

Rätt coolt ändå, att jag flyger in i framtiden.. 


Puss å kram, hela dan! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotta Andrehn - 17 augusti 2011 11:39

Det gick ju superbra och bestämma sig för att uppdatera här lite oftare ;)   Eller inte....     Men whatever känner jag. Eller kände jag. Känns som jag börjar smått, sakta men säkert att get back on track.   Veromoda är ju ett minne blo...

Av lotta Andrehn - 27 juli 2011 17:51

Jaaaah, då kör vi på detta som många har frågat om.... Dessa alldeles underbara mirakel piller, som jag dock inte vet hur man ser ut på insidan efter att ha knaprat dom ett tag behöver vi inte gå in på, jamenar man kan ju få cancer av vanlig hederlig...

Av lotta Andrehn - 27 juli 2011 13:07


back to business.   H.....e....j..... känns som denna bloggen varit lite bortglömd det sista huh? Mycket möjligt, kan jag icke stolt erkänna... vaknade till när jag kikade min hotmail och såg en ny kommentar ang vart jag tagit vägen.... jag har i...

Av lotta Andrehn - 7 juni 2011 02:48

Och nej då menar jag inte att vi sitter här och röker på... vi dricker oss fulla på öl och Caihpihrinas, fyller våra tomma magar i matfrossa med hemmagjord Hummus ala Samanthinia, Doritos ala Ameikano, Carrots ala braziiilia, bread ala Brazilia och b...

Av lotta Andrehn - 5 juni 2011 02:08

För er som inte gillar Blues musik, så kan ni sluta läsa redan nu, men för er andra som finner en go flow i musiken och bara känner för lite chill så kan ni ju lyssna lite soft på kommande musikklipp down here.... Jag personligen, som ung tonåring gi...

Ovido - Quiz & Flashcards