lottaandrehn

Direktlänk till inlägg 28 maj 2011

Universitet, Annorlunda restaurangbesök och en Bellini!

Av lotta Andrehn - 28 maj 2011 16:36

Gårdagen var mer än mycket annaorlunda!  Vet inte riktigt vad jag ska skriva om universitetet, mer än att det kändes som våra grundskolor, standardsmässit, men det är säkert high level på dom ändå, men jaa... en upplevelse att få se skillnaderna och verkligen uppleva deras kultur och hur dom har det vill jag lova. Efter uppträdanden, tal och fanihansmoster så åkte vi och hämtade paulo och for till restaurangen.... som var typ liknande en skolmatsal...Och det var typ en "finare" restaurang.... Vart jag är ? Googla... !

Men jag underskattade den nog litegrann, grymt god pizza och färska fruktjuicedrinkar

Sen åkte vi till en mysig bar och drack varsin bellini. Sen hem till behövlig sömn!


Man skulle kunna kalla mig flickan som hälsade på i Amishbyn.... inte riktigt kanske, men nästan.


Hela resan kan man oxå jämföra som en stor egoboost. Komplimanger hit och komplimanger dit, vackra ögon, exotiska ögon och såvidare... Alla blev dock förvånade när jag kom. "Hello Lotta, But you are not white?" Men det var en upplevelse isig att få se denna tillställning och prata med europeer och förengångsskull, prata!

Ingen kan Engelska typ, inte ens lite. Dom förstår ingenting....  På det sättet känner jag mig lite missplacerad, men ändå så älskar jag det! 


Förmiddagen har jag spenderat hemma, i soffan med en Corona som närmaste kärlek och inväntat sam. Hon jobbar hela dagen, är hemma nu på lunch och sen tar hon mig till poolklubben.... ska fritera mig lite tänkte jag, sippa på en corona och ta ett glas smirrenhoff!

Ikväll ska vi till en lite större Bar, äta lite snacks å dricka drinkar, och imorgon väntar vandring i djungeln till vattenfall och vilda djur!! 


   


More to go!

 puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotta Andrehn - 17 augusti 2011 11:39

Det gick ju superbra och bestämma sig för att uppdatera här lite oftare ;)   Eller inte....     Men whatever känner jag. Eller kände jag. Känns som jag börjar smått, sakta men säkert att get back on track.   Veromoda är ju ett minne blo...

Av lotta Andrehn - 27 juli 2011 17:51

Jaaaah, då kör vi på detta som många har frågat om.... Dessa alldeles underbara mirakel piller, som jag dock inte vet hur man ser ut på insidan efter att ha knaprat dom ett tag behöver vi inte gå in på, jamenar man kan ju få cancer av vanlig hederlig...

Av lotta Andrehn - 27 juli 2011 13:07


back to business.   H.....e....j..... känns som denna bloggen varit lite bortglömd det sista huh? Mycket möjligt, kan jag icke stolt erkänna... vaknade till när jag kikade min hotmail och såg en ny kommentar ang vart jag tagit vägen.... jag har i...

Av lotta Andrehn - 8 juni 2011 01:57

Jaaa... sitter mer en Winecooler i handen, med smak av citrus. Får mig att tänka tillbaka på Thailand, en svag bris från golvfläkten och nyduschad kropp. Att resa är livet, och livet är att resa. Enligt mig och mitt intresse. Vad gör det om man har 8...

Av lotta Andrehn - 7 juni 2011 02:48

Och nej då menar jag inte att vi sitter här och röker på... vi dricker oss fulla på öl och Caihpihrinas, fyller våra tomma magar i matfrossa med hemmagjord Hummus ala Samanthinia, Doritos ala Ameikano, Carrots ala braziiilia, bread ala Brazilia och b...

Ovido - Quiz & Flashcards