lottaandrehn

Direktlänk till inlägg 27 juli 2011

Semestertider och sol!!

Av lotta Andrehn - 27 juli 2011 13:07

back to business.


H.....e....j..... känns som denna bloggen varit lite bortglömd det sista huh? Mycket möjligt, kan jag icke stolt erkänna... vaknade till när jag kikade min hotmail och såg en ny kommentar ang vart jag tagit vägen.... jag har inte tagit vägen, jag har inte rymt. Bara varit väldigt mycket det sista med allt... men jag tror, jag känner, jag vill känna, att jag är back on track, och det känns faktikst ganska troligt att ha dom tankarna... för jag känner mig stark, jag känner mig okey att entra världen igen så to say, men mycket, mycket, mycket har hänt på vägen mina vänner.... åhååå jaaah.


Sista inlägget skrevs i Brasilien? Hallå? över 2 månader sedan nu snart. Från det att jag entrade svedala igen har jag hunnit jobba lite, tagit en sista minuten till Turkiet med Theo, jobbat lite mer, haft lite semester, jobbat lite mer och nu har jag semester igen och campar, japp du läser helt rätt, campar med min familj, moster & Jörgen samt deras doggs Zorba och Tinkerbell.

Vi rullade ner mot Varberg och Getterön igår lunchtid och gjorde läger, promenixa med dogsen och grillade.

Påtalom Turkietresan & en viss Theo, så har jag gått å skaffat mig en man, en såkallad Boyfriend, känns helt hajpat.... men inga kids, jag lovar. Även om det är en smärre fluga just nu så hakar jag inte på trenden... än.

Blir i Varberg till på lördag, idag ska vi in på marknaden samt kika runt i stan, imorgon är det schlagertorsdag på sociten med mitt kära gamla BÄRRY!!!! huuuhjedanemej för fredag.... tur theo kommer å tar hand om mig.


Nåväl... back to borran å jobb.. 2 dagar. Måndag och onsdag på Veromoda. Jag har nämligen sagt upp mig. Vad jag ska jobba med? Nää, det vet jag inte. Men inte veromoda iaf... av ett ex antal anledningar som förblir oskrivna här men det känns otroligt bra vilket som att komma därifrån. Resa, nytt jobb, jaaa..vad som. världen är framför mig, som alltid. Framför dig oxå.. man måste bara våga- Våga hoppa.

Jag har flyttat hem igen till underbara Sparsör och jag finner det otroligt skönt att inte ha en lägenhet som ligger å tigger pengar som en annan uteliggare.... även om jag fortfarande betalar hyra hemma så är det inte på långa vägar som att bo ensam. Hade jag bott hemma all time hade nog Veromoda fortsatts ett tag till, för att vara säker på att ha en inkompt... tänkte jag förut. Men once you pop in i Hotell & Restaurangbranchen så är man på något sätt always stocked there... how come lixom? Det finns alltid jobb, vart man än är, inom hotell eller restaurang... synd att många som är arbetslösa inte känner intresse för sånna jobb...eller det verkar i varje fall så. Eller handlar det mer om contacts och conectings nu för tiden? Alla mina jobb har jag fått via kontakter eller halkat på ett bananskal.... peppar peppar.


Jag har sökt en handfull med jobb och det är väl positivt än sålänge eftersom jag inte fått något nej... än. Intervjuer väntar hoppas jag och besked ska komma. Sålänge strosar jag runt i min ”barbie” värld som några kallar det på mina rosa moln och bara ler åt världen. Varför inte ? Barjobben inkasserar några tusingar, lite jobb här å lite jobb där blir några tusingar, förhoppningsvis timanställning inom komunen igen... Många bäckar små mina kära vänner.... varför är miljonärer rika? Jo för att dom är snåååla såklart... ;)


Vad annars har happend sen sist.... Pojkvän, hemflytt, jobbuppsägning... Jobbar för fullt på Vimmel kök å Bar i borås btw... jag behövde mer barjobb än 1 gång i veckan under sommaren som grand hade levererat, då passade Vimmel utmärkt, Torsdag Fredag & Lördag. Och mina nya kollegor är lika retarded som jag... om inte värre?;) Handen i handsken!


Som sagt så ser framtiden helt.... spontan ut. Framtiden är imorgon, framtiden är om 1 år. Vad som händer får tiden avgöra och det som finns ovanför molnen avgöra vad jag är satt på jorden för att tillföra. Tills dess så ler vi för en bättre värld och vi kan ju alltid lossas att det kommer bli fred, men det vet vi alla innerst inne att det kommer aldrig hända. Men jag gillar livet ändå....!



Return from the Queen, love


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotta Andrehn - 17 augusti 2011 11:39

Det gick ju superbra och bestämma sig för att uppdatera här lite oftare ;)   Eller inte....     Men whatever känner jag. Eller kände jag. Känns som jag börjar smått, sakta men säkert att get back on track.   Veromoda är ju ett minne blo...

Av lotta Andrehn - 27 juli 2011 17:51

Jaaaah, då kör vi på detta som många har frågat om.... Dessa alldeles underbara mirakel piller, som jag dock inte vet hur man ser ut på insidan efter att ha knaprat dom ett tag behöver vi inte gå in på, jamenar man kan ju få cancer av vanlig hederlig...

Av lotta Andrehn - 8 juni 2011 01:57

Jaaa... sitter mer en Winecooler i handen, med smak av citrus. Får mig att tänka tillbaka på Thailand, en svag bris från golvfläkten och nyduschad kropp. Att resa är livet, och livet är att resa. Enligt mig och mitt intresse. Vad gör det om man har 8...

Av lotta Andrehn - 7 juni 2011 02:48

Och nej då menar jag inte att vi sitter här och röker på... vi dricker oss fulla på öl och Caihpihrinas, fyller våra tomma magar i matfrossa med hemmagjord Hummus ala Samanthinia, Doritos ala Ameikano, Carrots ala braziiilia, bread ala Brazilia och b...

Av lotta Andrehn - 5 juni 2011 02:08

För er som inte gillar Blues musik, så kan ni sluta läsa redan nu, men för er andra som finner en go flow i musiken och bara känner för lite chill så kan ni ju lyssna lite soft på kommande musikklipp down here.... Jag personligen, som ung tonåring gi...

Ovido - Quiz & Flashcards