lottaandrehn

Alla inlägg under april 2011

Av lotta Andrehn - 22 april 2011 23:33

..att ens orka andas just nu.


Jag är svensk medborgare, jag är en svensk tjej. Jag lever och bor i sverige, jag betalar skatt i sverige, jag lever efter svenska samhället och svenska lagar. Ett av de bästa sakerna med sverige skulle kunna vara att just yttrande frihetslagen, att man får säga och skriva vad man vill av EGEN åsikt.


Skulle kunna vara... SKULLE kunna vara. Men så är det inte i detta underbara mellanmjölksland där alla håller käft och istället för att säga vad man tycker. Jag har hellre 100 ovänner än håller käft och låter det jag har inom mig gnata sönder mig...Älska mig, hata mig, gör vafan ni vill, jag säger vad jag tycker och tänker, OCH jag står för det till 100%, alla får ha sin egen åsikt om saker och ting och jag tycker personligen inte man ska behöva stå till svars, eller känna sig dum eller bortgjord för att man inte tycker som alla andra eller vågar utrycka sig om saker och ting. HUR fan ska man kunna förändra/förbättra utan människor om har en egen åsikt?



GAH jag blir galen... skulle seriöst kunna skriva en hel jävla novel inatt, enbart med egna tankar, åsikter och funderingar. Sitter seriöst och skakar, så frustrerad är jag över att få ut allt jag har inom mig... Men jag tänker bespara er, eller snarare MIGSJÄLV den smärtan jag kommer få utstå.. och istället för att spy upp min stolthet bara rycka på axlarna, klaga lite på sjukvården, klaga lite på samhället och ja, klaga lite i allmänhet kanske... för det är väl det mellanmjölkssverige gör bäst.. Ja för just det, här är det ju tydligen en oskriven lag som gäller all over att man ska bara va, inte utrycka sig för då är man konstig, och man ska inte ha egna åsikter utan en hel utläggning på uppbyggnaden av dom, bara för att. Man ska lixom bara va.... Typ leva på bidrag och ja, nä, men lixom bara vara en "vanlig" männsika, dricka sin gröna mjölk, äta hönökaka med bregott och sin hushålls ost på och kaffe...





A nä, Puss på er!    

Av lotta Andrehn - 20 april 2011 11:43

....i världen på att blogga. Eller att komma ihåg att jag har en blogg.


Men annars kan jag nog sätta mig rakryggad, ställa mig upp och sträcka på mig, och vara en av dom bästa människorna i världen. Tycker alla borde vara som mig, gud vad underbar världen hade varit då... vackra blommor, solsken, gröna gräsmattor och bara massa champange och vinluncher överallt... drömma kan man och drömma ska man..


Whatsoever, varit väldigt dålig på att uppdatera, men har haft en väldigt underbar period för tillfället, och har just nu oxå. Ska hoppa in i duschen efter en löprunda nu. Dock för dåliga knän, så blir gym och promenader framöver.... Ska gå ner till knalleland om en stund och möta upp becka för att mysa! :)



I månad kvar till brasilien... drygt. Så nu är det dax att sätta fart på formen och få bort hullet. Åhej! 

fast inners inne är jag nog för bekväm med att träna bort det.. det är ju snart vinter igen.. ;)

 


nu dusch. Puss!



Uppdaterar ikväll ang SS och allt vad min

kropp har fått prova på..LCHF :)

Av lotta Andrehn - 8 april 2011 23:13

... är rätt brutal ibland om man tänker in mer ingående på den.


Hur hade livet sett ut om man inte hade bildat det själv, fått bestämma innehållet och vad som är värt och vad man gillar med just livet? Att inte få shoppa, spendera underbara dagar i strålande solsken med promender med ens underbara vänner, åka på resor och upptäcka nya platser och känsol. Inte få känna spänning och känslor som kommer upp, fjärilar i magen för nervositeten över någon som kommer inträffa, eller den där killen/tjejen man tänker på lite sådär extra.... hur hade livet sett ut då? Hade man fortfarande kunnat kalla det liv? Ett liv utan ambitioner är inget liv, man lever för nåt och livet är nåt. Personligen anser jag att folk utan ambitioner är tråkiga och känner ingen vidare intressant känsla för dessa och inte heller något intresse av att dem ska finnas med på min vännerlista. Människor utan ambitioner och mål i livet tar oftast mer energi från oss med mål och ambitioner, än vad vi får tillbaka. Människor utan mål och ambitioner är oftast en mängt avundsjuka människor som inte vågar hoppa.. inte vågar ta steget. Det gör att deras energi måste fyllas på från någonstans, och oftast blir det med att "klanka" ner på oss som verkligen living the life... livet som många vill leva , men inte vågar. Vad har man att vinna om man ändå inte tåls att förlora? Det handlar om allt, jobb, framtid, vänner, familj... allt som ingår i ens liv är det endast man själv som styr över. Jag bestämmer vad jag vill och ska göra, jag bestämmer vad som kommer hända näst och jag bestämmer hur jag vill forma mitt liv. Varför ska jag bara vara 75% nöjd med min tillvaro, för att kunna hjälpa någon att bli lite mer nöjd med sin ? Det är först när man är 100% nöjd med sin egen tillvaro, man märker vilka av ens vänner som verkligen tillåter att man är den man är och ändå finns vid ens sida whatever happens. Jag är en ensamvarg, men även ensamvargar behöver kärlek och ömhet lika mycket som någon annan, innerst inne, men på en annan nivå. De få vänner som verkligen har ambiotioner och mål med sina liv som kretsar kring mig, ni betyder så mycket och ger mig så mycket kraft och livslust 


fina Heidi fixade mina Fransar.. En ny drog o mitt liv.. ?!

    Ge och Ta, kärlek by animal

jag längtar fruktansvärt mycket efter sommaren..

   

Varför vara blek, när man kan vara brun ?

 

Den osminkade sanningen.. lär aldrig visas igen.. ;)

 

Varför ha gula tänder, när man kan ha vita?

Tandblekning it is!

 

En sne

 

Varför vara sur när man kan vara glad? Vissa människor borde prova på att le lite, ett leende smittar och är gratis. Så du som är sur och fattig, det är bättre att vara glad och fattig, för är du glad, blir du snart rik, rik på vänner och komplimanger!

 



sometimes life may not go the way you want, for the moment.

But soon it will, and the sideway life took you into, were ment for something.

you may not get to know it now, later och ever, but its for sure its ment to be.

Life created you, now you have to create life !




PUSSoch massa kärlek till er !

Av lotta Andrehn - 3 april 2011 11:51

Ojdå... här har jag varit dålig. Vad har jag gjort? Jobbat... som vanligt :) 

Vädret har väl varit sådär, så att jobba har varit rätt gött att fördriva tiden med... även om det regnat har jag faktiskt tagit mig i kragen och promenerat till jobbet.. även om jag har bil nu! :)

Mössa är inget kul för håret... men bättre än att bli blöt! 

 



Ja, jisus. Jag har verkligen inte haft något liv denna vecka. Hann dock med en sväng till Ullared och Gkås med mamma, moster och Marie. Alltid lika mysigt med kvalitetstid.


Mot Ullared

 

Vi delade på oss och givetvis sprang mamma å Marie å fota med Morgan.. hmm! :)

 


Dock vart jag sur, för min USA resa fick ett tvärt stopp pga personliga skäl (inte mina) Men det blev en hel den inredning shoppat och nu är det mysigt å fint här hemma... måste bara städa bort allt som är ivägen för det mysiga :) 


Även om det är väldigt mycket jobb nu, och det kommer fortsätta med det, 6 veckor till. Sen har jag semester i 16 dagar... 16 dagar semester... jag lovar att ni inte förstår för 5 öre hur underbart det känns.... dock är jag inte ledig en enda helg fram tills dess.. mer än påskafton och påskdagen, ändå funderar jag på att shaka lite drinkar på påskafton istället... men jag vet inte. Man ska ju ta hand om sigsjälv oxå.. och ha möjlighet att åka på semester. så jävla svårt när man verkligen älskar något och behöva avstå från det.. ungefär som mitt godisavvänjningsprogram... fy fan för LCHF :)


Nåväl, smått ledsen blev jag när USA resan blev inställd... och väldigt besviken faktiskt på hur man prioriterar och tar vara på sina vänner (absolut inget du har att göra med Susann, I love you , handlar inte om dig ! I will visit you in the fall instead! ) Men just det med att visa sin uppskattning osv.... hmm.. ska inte fundera och gräva ner mig.. för det är det inte värt. Men jag hade iaf gjort väldigt annorlunda och jaa...

Satt iallafall och funderade på vart jag skulle ta vägen på min semester istället, hade kartan framme och vart ville jag åka? Inte en aning... Mer än att en ny värdsdel hade varit kul, då jag måste pricka av alla innan jag fyller 25... :) 

Australien ? Fiji? NZ? Hongkong? ... kunde verkligen inte bestämma mig, samtidigt som jag vill ha min tjejweekend med Elina i NYC så blev det ännu svårare.... Som ett ljus från ingenstans, BRASILIEN och hälsa på min underbara saknade syster Samantha!

Pratade med Sam, kollade biljetter, Bokade och betalade... 24 Maj åker jag till Brasilien, till Palmas närmare bestämt. Fy fan... Vilket jävla dunderbeslut! Ska bli så jävla roligt! 

   

  Gud vad jag längtar! Brasilien.... Känns helt overkliget på något sätt... Brasilien lixom, är väl kanske inte någonstans man bara kommer på att åka.. Men som sagt , ni som känner mig, jag antar att ni inte är förvånade! :)


And Sam, this is gonna be the best days ever.. I miss you so much, plan those days well!!! :)


Igår var det jobb i Vårgårda med Sanna, josse och Jensa.. givetvis lite mer folk oxå. Vårgårda talar sitt eget språk... ja jesus! 

   


Dagen som följer idag blir lugn, mycket lugn. Ska åka ner till jobbet och hämta lite kläder, eller prova lite kläder, som jag har lagt undan. Sen ut till stallet.. regnar dock, kanske bara blir lite mys och en promenix. Sen till mamma och fajnally hälsa på sis på Tajm! :) Kan man vara riktigt lyckligt lottad kanske man får det lite koslit ikväll oxå.... vem vet :)


Nä time for som action! Fan va jobbigt...


puss


Ovido - Quiz & Flashcards