lottaandrehn

Alla inlägg den 4 december 2010

Av lotta Andrehn - 4 december 2010 13:59

SPRID gläjde kära vänner.


Hur svårt är det att vara glad ? Hur kul är det att vara en jävla bitterfitta? Skärp er.


Det krävs 100 gånger mer muskler och energi till att vara bitter och arg, än det gör att bara sprida glädje med ett leende. Why not ? Varför göra vardagen bittrare än den är? ja, jag tycker inte heller att mitt liv är perfekt, men det blir vad man gör det till..

Är såå trött på alla människor som klagar om hur tråkigt dom har och hur dåligt dom mår, inte trivs på sina jobb and so on.. Mår dom bättre för att dom klagar eller vad är det frågan om ? Eller är dom bara ute efter sympati ? Självklart kan man inte vara påtopp jämt... men man kan ändå visa en god sida utåt och vara trevlig. Det krävs mer energi att vara otrevlig, än att vara trevlig!

 

Varit ute på en skön promenad, och låtit tankarna flöda. Vad det är för människor jag har omkring mig, vilka jag umgås med, vilka som får mig att må bra, vilka som bara är där och vilka som verkligen betyder något. Bara dom tankarna gör mig så otroligt glad, och ni vet vilka ni är och vilken kategori ni tillhör... ! 


Det bästa man kan göra när man behöver få lite egentid, är att promenera. I skogen, med ipodden och sin favoritmusik. Det är riktig kvalitets tid. Prova!

  

  

Winter wonderland

  

 


 

 

    

Av lotta Andrehn - 4 december 2010 11:39

Att känna så efter en Julbordskväll på Grand är inte fy skam. Igår var det riktigt riktigt kul att jobba! Sköna människor, no stress och bara good feelings och kärlek. Man kan väl kort och gott sammanfatta att gårdagens gäster fattade vad Jultider innebär. Att vara så energirik och glad som jag var igår, det är inte ofta jag får vara det.. efter ett långpass på Veromoda, med 30 minuters marginal till starttid på grand... Ja, vilken kväll. bör tilläggas att jag inte så mkt som rörde mig mot godislandet igår... stolt!


Och givetvis att jag fick jobba med min bror vid min sida gjorde ju kvällen ännu bättre. Samma laguppställning ikväll, dock start 17.00 dags att börja tagga upp och finna inspirationen. Lördagar är både Julbord och nattklubb förra lördagen var totalt fucked up, idioter och puckon samlade på samma ställe..k a t a s t r o f  Men idag kör vi på för fullt och hoppas alla glada och trevliga Boråsare och företagare besöker oss!


Har jag köpt en pilatesboll ? YES, det har jag. Har jag använt den? NEJ.

 

Nu blir det julmys med mamma & pappa, sen in till stan. Ha en fin dag i detta helt otroligt vackra vinterland!

  

  



Puss

 

20 dagar kvar

Ovido - Quiz & Flashcards