lottaandrehn

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av lotta Andrehn - 15 augusti 2010 16:01

Dåså, nu är det mycket stort läge att börja denna nya blogg med att jag vill tacka alla, ALLA, som jag träffat och lärt känna denna sommaren. Denna sommaren hade inte varit densamma utan er, jag har hittat mig själv (varit borta något år) och verkligen känner att jag lever. Jag har fått många nya vänner, för livet, och matat in massa kunskap och lärdom i min just för tillfället, helt utmärglade kropp. Kommer jag ens bli människa igen? Jodå, ska sova några dagar nu, äta lite mat och allmänt bara rehabilitera mig själv.


Eller nej, det kan jag inte. På tisdag är det middag på Vinci, på fredag är det Varberg igen och tjejkväll, söndag blir livsfarlig Personalfest på Peppes Bodega i Båstad. Den där rehab käns ändå rätt långt bort, och definitivt med tanke på att jag åker till Grakland den 25e med Filippa & Sara. Dock blir det nog inte någon partycharter, självklart blir det en massa vin och mys, ja, tiden får avgöra helt enkelt.


Nog om det som komma skall. Detta inlägget tänkte jag ju då ägna åt sommaren.


Sommaren har varit hel makalöst, kolosalt, ja helt, obeskrivligt underbar. Alla människor, alla underbara gäster, alla störda och jobbiga gäster, alla människor jag stött på, alla skratt vi fått, de få tårar vi gråtit, de soliga dagarna, de mysiga regniga grå stunderna i soffan med sambo och film, alla roliga utflykter och ja, Varberg. Varberg får avsluta de meningarna. Allt kan sammanfattas med VARBERG. Denna stad, denna underbara plats. Jag älskar dig och jag kommer återvända, med ett leende.


Nu är väskan packad, damsugit och gjort iordning lilla hörnan. Några nätter till här nere innan det är finito blir det, och en kväll jobb kvar, men nu väntar Borås och lite kvalitetstid med familj och ja, dem som finns kvar där som jag vill umgås med. Lång storie och tänker inte yttra mig om något ang det här i Bloggen, kanske framöver, men inte nu. Livet är för kort för att ägnas åt tråkiga och ledsamma saker (tänk på det varje dag, varje minut)

Väntar på Lina, som är förbannat seg, dock ligger jag otroligt skönt i soffan så vafan, allt är klart för att bara slänga in i bilen, låsa dörren och dra. Ligger och lyssnar på kärlek & love songs. Bara svämmar över med emotionella känslor och tårarna ligger och bubblar, men nej, inga tårar skall falla, även om det så bara vore lyckotårar, så mår jag så jävla bra. (svordommar ska jag försöka vara snål med, är väldigt duktig på dom annars, så om någon behöver tips/hjälp så)


Livet har bara börjat, och kommer fortsätta med stormsteg. Nästa anhalt är oklar. Puss





Louise  . Karolina . Filippa . Lotta . Tove . Linda . Kristian . Oscar . Johanna . Gabbe . (och resten av personalstyrkan på Sociten,Oscars & Bodegan) TACK SOM FAN!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards