lottaandrehn

Alla inlägg den 4 januari 2011

Av lotta Andrehn - 4 januari 2011 21:54

ja. Hur gick det med detta? Sådär va....



Vad har hänt sen sist ?


Jobbat över 400 timmar... det är vad som har hänt. Min sociala sida har helt legat nere, min partygarderob har inte rastats på över 2 månader, mina murdershoes skriker av att få sätta tänderna i mina fossingar  men mitt bankkonto jublar. Jag jublar. Men är jag en bättre människa för det, nej.

Jag har totalt glömt vad gym heter och muskler det har jag inga längre heller... min kropp är tillbaka i svagt läge och ja, helt underläge kan jag erkänna. Äcklig, det är rätta ordet. Äcklig liten skata! Men, ill get back on track.... tror jag.


För övrigt har det varit mycket vin det sista med Sarah, Drinkskakning med Elina och promenader med Rebecka. Garderoben behöver rensas, och uppdateras hur man nu får det att gå ihop då jag behöver rensa för att få plats med allt...

Trivs som fisken i vattnet på Veromoda och tänkte slå rot i kära Borran ett tag ett halvår eller så . Kika på lya imorgon med Elina den fina, kan bli hur bra som helst. Flyttshoppade lite med mamsen idag, känns superbra, även om jag vet att jag vill lätta vingar en dag framöver, men nu känns det inte som nåt annat än just flytta till eget är det rätta. Sen om det handlar om 6 månader eller 1-2 år, det får tiden visa. Nu är tiden att bli vuxen kommen...


Julafton var mysig, massvis med snö, familj och släkt samlad. Så som det ska vara man längtar nästan tills man får smått och jularna när man själv var liten återskapas med paket dagen innan, spänningen hela december med julkalender och bakning o matlagning. Alla juldofter och all julhysteri  Men sålänge nöjer jag mig med julfrukost med familjen, paketöppning dagen före med uppesittarkväll och alla samlade. Traditioner ska man hålla hårt på, sånt är viktigt!

gammelfarfar o jag  

  

   

kära far o ja

     

En ny sak vi gjorde iår, hela familjen var att vi åkte på Midnattsmässan i Fristad Kyrka. Vi är varken kristna,troende eller något som har med kyrkan att göra, vi är nog inte ens medlemar i svenska kyrkan längre. Men vilken härlig stämning. Så fridfullt och fint, kör som sjön julsånger och högläsning samt solosång av jätteduktiga människor. Kyrkar var till min förvåning överfull, av väldigt många människor man kände, men inte heller kunde ana gick på midnattsmässa... En mysig ny tradition!

  


I mellandagarna och mellan allt jobb hanns det med lite fest med Elina och de sköna på Grand och resten av restaurangfolket här i Borås. Martin & Ginos årliga Julfest bjöds det på, på Puls. En rolig kväll, Billig sprit och stor fylla. En helt vanlig restaurangfest alltså..

  

  

fin vän, förhoppningsvis snart sambo oxå...

  


Eftersom jag arbetat varje dag i December nästintill, var det onödigt att bryta det för just självaste årsskiftet, Nyårsafton. Jobbade först 9.30-15.30 på Veromoda, sedan direkt mot Grand för drinkskakning 17.30-05.00 vi skålade i skumpa hela kvällen lång efter tolvslaget och jag fick fira med dem bästa, sida vid sida med min bror också. Ett bättre nyår var längesedan jag hade om jag ska vara ärlig   

   


Nyårsafton var i fredags, och i Lördags vaknade jag upp med Elina vid min sida, fint ska man börja nya året. Promenix och mathandling på schemat.

  

Sedan for jag mot Oslo för några dagars semester med lite kos&gos. Fick lite Guidad visning Oslo runt, Tacos & Rödvin samt en massa filmkikande. Precis vad som behövdes efter denna underbara Decembermånad.. men tro det eller ej, jag längtar redan till December 2011

  

 

 

2010 har gått otroligt fort, men vilka underbara minnen jag har fått med mig. Duktig har jag varit med kameran och en återblick kommer inom sin tid här på dagboken! innan 2011 är slut loooovar jag.... ;) men när jag tänker tillbaka så har jag upplevt så otroligt mycket år 2010 att jag inte vet vart jag ska börja... januari kan vara en bra start...

 

Tiden framöver, även kallad den kommande våren, är det underbara Borås som är min bas. Imorgon ska jag kolla på en lägenhet, som förhoppningsvis kommer bli mitt nya hem från o med februari. Grand drar igång igen den 15e januari och har även tänkt att skriva in mig i komunpoolen inom handikap och älderomsorgen i Borås Centrum. Extratider här o lite där ger i det stor hela några extra tusingar i månaden och att pengar inte kan göra dig lycklig, visst, det håller jag med om, men så jävla mycket roligare att leva med dom. om man hinner göra åt dom... tur att någon smart nöt pusslade ihop internet + shopping. Nätshopping.

 

År 2011 är här & alla bör lägga nyårslöftet att bli en gladare människa. Ryck på axlarna åt elaka påhopp, korkade människor och dumma kommentarer och onödiga saker. Lev vidare och tänk framåt.






 Igår är dåtid, idag är nutid, imorgon är framtid & vi är föralltid!

Ovido - Quiz & Flashcards