lottaandrehn

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av lotta Andrehn - 27 januari 2011 23:27

Haft en ledig dag mellan allt jobb. Känns mycket skönt, men sömnen är behövlig strax.


Imorgon är det Veromoda 12.30-19.30 och direkt efter mot grand för första 30+ kvällen. Har man tur kanske man får sig lite ögongodis... who knows who knows..


Dagen har flytit förbi väldigt skönt. Vaknade upp jämter Elina kan dagen börja bättre än så?..haha Vi drack en kopp kaffe, paltade på oss våra långkallingar och åkte mot kype. En mysig men isande kall promenad med prat och pladder om verkligen allt och ingenting . Känner att jag kan bannemej prata om allt med den bruden, hon är som mig, fast en annan... märkligt ibland det där med att träffa och lära känna nya människor. Men men, en behövlig promenix blev det, och vädret gjorde den inte sämre, kunde varit någon minus varmare

kanske... :)

   

Helt underbart promenadväder, och kype är så fint när det är bra väder. Ska verkligen börja promenera där uppe, speciellt nu när jag kommer bo granne med fin natur :)


Sedan for vi hem till kära Sparsör, där mamma kokat kaffe och fixat med fika. Morfar kikade oxå förbi och hade köpt en damsugare till mig. Hur underbar är han inte. TACK morfar! och snygg var den oxå...för det är ju liiite viktigt, ska ju vara kul att städa oxå...;)

Lite snicksnack vid köksbordet, rundvisning i mitt barndomshem för Elina och sen fix för en shoppingrunda med Rebecka i Knalleland! Jag är glade i kroppen och mår bra, så  nu har faktiskt min garderob börjat få bli lite vårig!


(småsliten idag. ANNA, dax för utväxtfärgning?!;P)

 


Påvägen till stan stannade vi till på Frufällans Loppis/antikhandel. Så mycket fint det fanns där, faktiskt. Köpte 2 stycken 3armade väggljusstakar i smide. Riktigt snygga. Kommer passa perfekt!

I knalleland hittade jag givetvis oxå massa saker..... cash cash cash cash ooout Men blev mycket bra och ha saker. Köpte en Agenda bland annat som jag verkligen ska ta väl hand om, och ha som mitt liv. Iphonen funkar fint, men tar sån tid ;)

Köpte även 2 lamfötter, sjukt snygga och oxå så perfekta. Dom bara stod där och skrek åt mig att köpa dom.. jag kunde inte låta dom vara ensamma! Sen köpte jag en snygg "all" pärm med en riktigt snygg "indelningsdel" för sånt är ju oxå viktigt om det ska vara kul att hålla reda på saker....

 


Jag köpte även ett Scrapbooking album som jag ska börja trixa på lite i helgen tänkte jag om tiden finns. Framkallade ca 200 foton från datorn innan jul, från resor, fester, tillställningar o allt annat kul jag har involverat mig i :) Kul att ha om inte annat när man blir äldre. Tråkigt att så mycket är digitaliserat. Men kommer nog bli fint :)


Varit ensam hemma ikväll, både mamma & pappa jobbar natt idag, lika bra att få börja öva redan nu. Dock lite skillnad på 50kvm och 200kvm... men jag klagar inte. Fullt kylskåp, bra på tv och har pysslat med att bygga naglar framför CSI nu i snart 2 timmar. Varit lite mer nogrann än vanligt, och resultatet blev fint. Lite tveksam på lacken... får se om jag ändrar imorrn innan jobbet :)

 


Näää, nu ska jag krypa till kojs. En arbetarhelg väntar en arbetande kvinna. Längtar till Baren imorgon, legat och grunnat på massa nya goda drinkar som måste provas. Vilken tur att jag har några vänner som gärna provar dom... :)



Sov gott. Puss


  

 


Ovido - Quiz & Flashcards