lottaandrehn

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av lotta Andrehn - 24 januari 2011 21:22

Finns det något bättre än att duscha?


Känslan av att vara sådär jävligt fräsh, len som en babyrumpa och allmänt snygg with no mejk? Duschen borde införas som ett klädesplagg, vilket klädesplagg!


Whatever, ang "rubriken" så har vi inte haft dusch hemma sedans början på oktober. eller vi har, pappa gjorde en provosorisk dusch i källaren..jättemysigt med alla stora källarspindlar, iskalla golv och sena kvällar att springa ute i bäcksvart mörker är oxå väldigt mysigt..

Jag har alltså rest runt som ett vandrande avskum, smuts och skabbtroll till vänner, nära och kära samt släkt och fått mig lite ren emellanåt. Även gymet funkade bra i början. Att duscha är något som är vardagligt behov, ett måste. Känslan av att kunna duscha JÄMT nu, är galet skön, även om jag flytta till eget inom 2 veckor....!


Påtal om flytt, så är det väl just det som dagen har fyllts av. Flyttpack och flyttstäd i full fart. Fått igång mina 2 datorer oxå..eller hittat är kanske bättre ord :)


Började dagen med en långpromenad runt Sparsör, längsmed sjön, otroligt fint var det. Skönt och lagom kallt. Mina nya Timberland boots är grymma. Funkar all time, all day. På jobbet, på promenaden, på partykvällen och ja... hela tiden! Ett riktigt riktigt bra köp!

 

Idag gick jag igenom alla mina lådor i garderoben som vart fulla av shit! Nästan. Mitt bland allt icke nödvändigt hittade jag mina gamla barbiedockor, mitt mobila barbie hem samt min rosa barbiemoppe. Jag hade även en fin barbieskönhetssalong, men det har nog hamnat i containern. Nåväl. Vilka roliga minnen man får upp när man går igenom gamla saker.

Alla olika Barbietyper, hus och saker som fanns... det finns kanske ännu mer nu, men just då kunde en liten barbiemobil göra en överlycklig och idag räcker inte ens en Iphone tillföra något i vardagen.... People changes, so do the world.

 


Tjattra med Rebecka över en kopp te tidigare ikväll, mysigt. Och nu sitter jag nerbänkad i soffan, Kikar CSI som nog kan vara det bästa programmet in the wild world...Längtar riktigt mycket efter känslan att mysa ner i min nya alldeles egna soffa inom 2 veckor, med en kopp te i mina fina Pip Studio koppar. Life is quality, Quality is life.


Kommande dagar = Jobb.


Hoppas dock kunna umgås lite med Edina innan hon far till Stockholm i helgen, för sen väntar ytterligare några dagar av jobb, och sen någon gång runt 11 februari tror jag att jag var lite långledig. Perfekt tid att komma iordning i lägenheten.


24 Februari väntar Hemsedal med Edina, känns långt dit, men tiden går fort och vips sitter man där igen på Skistua med en Pitcher i goda vänners lag. Ska bli kul med återseende med alla säsongare som återkommit iår, få åka lite bäda och bara glida. Gott.

         

 

  Jaa, det var många glada minnen man åkte hem med i bagaget från hemsedal... nu blir det enbart semester och äntligen få träffa min underbart saknade Berry!!


Såfort Jessica kommer hem från Egypten på torsdag, ska jag slänga in om ledigt 9 Maj och kila över en sväng till Boston & New York. Behövlig shoppingsemester kan man väl säga... :)



Sängen väntar. En dag imorgon oxå. Puss

 

Ovido - Quiz & Flashcards