lottaandrehn

Alla inlägg den 22 januari 2011

Av lotta Andrehn - 22 januari 2011 08:37

Helg, helg, jaha... och vad ska jag pyssla med ? Jobba såklart!


Många tycker att man är tråkig etc när man jobbar hela tiden. Men det är mitt val, och ni som tycker jag är tråkig är väl inte direkt roligare ni heller, för när det väl gäller så har ni "aldrig pengar", "tid" eller liknande att hitta på något ändå.


Fraförallt detta fenomenet som alltid utspelar sig " jag har inga pengar".... Nähe? Hur kommer det sig då att man kan röka ett paket cigg om dagen, gå på krogen 2 dagar i veckan minst, eller åka taxi titt som tätt ? Jo kära ni, det har att göra med ordet PRIORITERA.

Ett ord jag fullkomligt älskar. Alla tycks ha olika mening om detta underbara ord. Jag förstår inte hur svårt det ska vara att "lära" sig att prioritera.


Är det där ciggpaketet om dagen så viktigt? (3 pkt cigg/vecka =ca 150:- =600:-/månad) för något som inte är det minsta livskvalitetstillförande, utan enbart ett behov, ett knark.

5 Drinkar på krogen = ca 500:- (vem dricker 4cl drinkar nu för tiden?) + inträden etc..


Sen har många mycket förmåner överallt vad det gäller hotell och restaurangbranchen osv. Men är man i 20 års åldern och lever ett "normalt" liv, har fast inkomt (vilket väldigt många INTE har, och då blir jag bara ännu mer confuced varför folk inte tänker efter vad dom lägger pengarna på)


Äh, jag vet inte vart jag ville komma med detta inlägg, mer än att jag jobbar för att kunna göra saker när jag är ledig, då är det prio jobb då jag jobbar, och när jag är ledig prio free time. Men ja, som sagt.... Dont talk before you know.



Ska bege mig mot Veromoda idag, Love it! Linny & jag, Frida & Dorrit, bra team. Jonas på övervåningen...ja behöver jag säga mer. Vilken dag, vilken helg. Puss

 

  

Today, crazytimes (or scarytimes)

  


Pusshej

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards