lottaandrehn

Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

Sol ?

Av lotta Andrehn - 10 januari 2011 22:27

Ja.. det hade suttit som en smäck med lite (massa) vitaminer i form av solsken.. Och färgen som kommer på köpet är inte fy skam heller.

Jag längtar till våren, gå på stan, åka iväg på utflykter och roadtrips. Promenera o kype och andas in vårlukten. Den lukt som börjar komma fram runt påsk är bäst... sann vår. Sommaren luktar väl ändå absolut bäst, ljummen atmosfär, våt asfalt, grön natur och smådjur som flyger runt i luften.


Men än är det ett tag kvar....


Och ja, alla väntar vi på den dagen då vi blir vuxna. Då man spreads sina wings och flys away so to say. Dagen man lämnar boet. Man blir vuxen och man får helt plötsligt ansvar över allt. Allt. Då menar jag ALLT som sker och kommer ske och har skett, man är sin egen chef i hög person. Denna dagen är stor för alla, närstående, vänner som familj. Framförallt för dig själv. Dagar med Allinclusive är över, matagning är en dröm, frukosten serverad är förbi, hollywoodkylen är utbytt mot uzbekistanskylen, Absolut vodkan mot Krazkova, Amaronen mot merlot, oxfile till fiskbullar och lantbröd till skogaholmslimpa.... Kungsörnen mot Euroshopper.....in your dreams i say

Med denna bild I guess, förstår ni vad jag försökt få fram. Jag har börjat förbereda mina vingar, jag lämnar snart boet ! Jesus Amalia, hur ska detta gå ? Jag lovar att uppdatera er gott folk hur detta slutar! Och även med mycket vackra bilder på mitt otroligt vackra hem när det är inrett och klart! När man bor själv, och nära sina bästa vänner, då blir kvällarna...kanske varje kväll... vinkväll va?

 

Veckan efter nyår som gått nu har varit hektisk. Lägenheter hit o lägenheter dit. Vänner här och vänner där. En kolosalt trevlig utgångskväll blev det 13dags afton åtminstonde. Anna, Hanna, Åsa, Maria, Johanna och jag. Tjejför med vin, ost & käx, exotisk frukt, godis och mycket annat gott. En helt underbar kväll som tog fart hemma hos Maria med vin och mejkuppläggning. Taxi till Anna där vi sjöng o gal i singstar, drack vin i mängder och spelade lögndetektor. En bra start!

  

  

  

  

Efter några flaskor vin hos Anna promenerade vi i våra murdershoes till stan, i vadhöga snövallar, över kyrkogårdar och skogar stadsparken Vi gjorde ett påfyllningsstopp på Vinci där fisk blev intaget. Satt som en spark på skenbenet ungefär. Mot Vimmel vi satte fart och där väntade min fina vackra nyfunna vän ElinaEdiiiiiina med drinkar i högsta hugg. (Ij am scher happygehn das ich dig gekennen haben gekennen. do är ein mychet gotes freund) (Endast ediiina förstår detta)

  

Fast frågan är vad det var i dom där drinkarna egentligen? Eller så var det dom där 5 shotsen som satte sina spår.. Ingen vet, ingen vet.

 

  

Vi dansade vidare mot X&Y vilket fall som helst. Där var det ändå relativt sansat.. eller? Någon som kommer ihåg tjejer ? Nej. En mycket lyckad kväll som endade upp snarkandes i Marias soffa. Dagen efter kos med Talkshows på tellyn, godis och kaffe på bordet och trevlig sällskap. Tack meine Damen. Ni är så gudomligt värdefulla kära vänner!    


Helgen har jag spenderat på underbara Veromoda. Vårkläderna börjar drälla in, så kom in och ta en titt i butiken och få lite inspiration. Mycket Grönt, Hallonrött, Blått, Beige och "muddat" samt mönstrat kommer att vara en hit iår. Jag har uppdaterat min garderob  och mer kläder kommer hela tiden. Så kika in en dag :)


Ledig imorgon = Ikea med Mor,Far, Moster och Ediina. Införskaffa lite kökstillbehör och annat smått och gott... brukar väl lätt kunna bli en del smått och gott när man vandrar runt där inne oftast väldigt mycket för mycket smått och gott . Sedan blir det jobb Onsdag, Torsdag och Fredag. Ledig Lördag-Onsdag, hur underart som helst.

Lördag ska vi ta en tripp ut till Dalsjöfors och gå på en stor Loppis som är där ute varje lördag. Jag älskar den antika stilen kombinerat med det "ybermoderna". Så snyggt. Shabby chick, modernt och lantligt i ett kan bli hur vackert som helst i ett hem!

  

Synd man inte flyttar till hus med stora ytor och har några millar på kontot....

 

Nä! nu ska jag ta och kasta in handduken. Morgondagen är en ny dag. Blev lite långt detta inlägg... men då kompenserar jag ju upp de dagar jag kommer glömma att skriva framöver? Anyhow, jag mår bra för övrigt. Livet leker och välbefinnandet är bättre, bortsett från en snoooorförkylning. Men jag är ju kvinna och inte man... tur det!


Saknar Linda Ahlin nåt fruktansvärt... Du kommer hem lagom

till vinprovning av mina nya vinglas darling  


Puss på er !

 


If you starts to fall, keep fallin, you might going to fall in love 

 

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotta Andrehn - 17 augusti 2011 11:39

Det gick ju superbra och bestämma sig för att uppdatera här lite oftare ;)   Eller inte....     Men whatever känner jag. Eller kände jag. Känns som jag börjar smått, sakta men säkert att get back on track.   Veromoda är ju ett minne blo...

Av lotta Andrehn - 27 juli 2011 17:51

Jaaaah, då kör vi på detta som många har frågat om.... Dessa alldeles underbara mirakel piller, som jag dock inte vet hur man ser ut på insidan efter att ha knaprat dom ett tag behöver vi inte gå in på, jamenar man kan ju få cancer av vanlig hederlig...

Av lotta Andrehn - 27 juli 2011 13:07


back to business.   H.....e....j..... känns som denna bloggen varit lite bortglömd det sista huh? Mycket möjligt, kan jag icke stolt erkänna... vaknade till när jag kikade min hotmail och såg en ny kommentar ang vart jag tagit vägen.... jag har i...

Av lotta Andrehn - 8 juni 2011 01:57

Jaaa... sitter mer en Winecooler i handen, med smak av citrus. Får mig att tänka tillbaka på Thailand, en svag bris från golvfläkten och nyduschad kropp. Att resa är livet, och livet är att resa. Enligt mig och mitt intresse. Vad gör det om man har 8...

Av lotta Andrehn - 7 juni 2011 02:48

Och nej då menar jag inte att vi sitter här och röker på... vi dricker oss fulla på öl och Caihpihrinas, fyller våra tomma magar i matfrossa med hemmagjord Hummus ala Samanthinia, Doritos ala Ameikano, Carrots ala braziiilia, bread ala Brazilia och b...

Ovido - Quiz & Flashcards