lottaandrehn

Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

Ledighet, premiär och kaos!

Av lotta Andrehn - 17 januari 2011 00:10

Detta är jag inte något vidare duktig på. Men som med allt annat i livet, går även "bloggandet" i perioder. Jag försöker så gott jag kan att uppdatera mitt ofantligt händelserika liv för er som inte befinnersig på min planhalva.  So hey hoe, lets goe...



Whats new?

 

Inget är väl nytt sen sist... Mer än att jag har 5 hela dagar av ledighet, 2 har redan passerat. Tiden bara rinner iväg. Gårdagen tänkte jag fått mig minst skönhetssömn till 12.00, men vaknade pigg 9.30 Shopping tur i knalleland och 1000 lappar fattigare när jag kom hem.

GRATTIS kusin vitamin, säger jag, för han tog examinan till lärare i fredags, mycket stålt kusin, och otroligt imponerad av att du klarat alla åren.... teach me!


Utgång igår med världens finaste tjejer, återigen otroligt glad att jag lärt känna alla nyfunna vänner jag tilldelats och hoppas på många fler glada kvällar med skratt och energi.

Började hemma hos Hanna, vin, mys och dans. Grands nattklubbspremiär entrade vi med storm och fiskarna började sina ner för våra törstiga strupar... en efter en slank dom ner i förbifarten när skyttetrafiken mellan bar & dansgolv vart som värst... räkningen tappade vi efter fisk nummer 5 och drink nummer 4. En bra kväll som slutade med en powernap på hallmattan, huvudet i toalettstolen och en genomvåt långklänning... toalettsenariot har jag inte en blekaste däng av i huvudet så funderar starkt på om mamma ljuger för mig för att försöka få mig att avstå från denna gudadryck i framtiden...Nåväl, väl i säng efter många om och men, sovandes på toamattor under handfatet och simmandes i garderobens hav av kläder och flyttstök så somnade jag med en kebabrulle under kudden... gissa om jag vaknade till en god doft. Innan jag ens vaknat ångrade jag att jag levde.... men jag har tagit mig igenom dagen galant. 1 kg godis och mammas kycklingsoppa med pasta gjorde livet lättare, men jag insåg även att det är slut på detta nu. På tisdag ska vi åka och kolla på lägenheten, ta lite mått osv. så mamma kan sy gardinger såklart och pappa börja snickra...;)

  

  

  

  

  

        Snygga bartenders, som alltid på grand!



Ledigheten är en skönhet! Kunde inte sitta bättre just nu. Dock har jag inte riktigt kraften eller energin att ta tag imigsjälv och bli fräsh, riktigt än. Just nu känns som en "down" period.. och den får förbli så.

Ledighet ska väl vara ledighet, men jag har lyckats boka upp hela dagarna, och alla dagarna rätt gott ändå... bra Lotta.


Måndag ; Flyttpacka och dona, med eftermiddag/kväll avsatt för Ediiina. Kaffemys på viskan med bullar & 7 sorters kakor. Mums.

Tisdag ; Äntligen, äntligen, äntligen, efter lite mer än 5 månader få träffa min underbara Louise Brink igen.. som jag saknar dig bruden!  Och Lägenhetskikning med mor & far :) Kvällen kanske består av bio :)

Onsdag ; Förmodligen GBG, annars bara sova ut och verkligen INTE göra någonting. Då menar jag INGENTING. så skönt!


Sen kommer en ny tid med jobbperiod. Veromoda Fre-onsdag, och grand lördag. Mumma för kontot ! Budgetplanering och fixning framöver.. jag är riktigt duktig på ekonomi :)



Nu blir det natten, sängen väntar. Och kroppen framförallt... my god, jag dör. Puss

 
 
Ingen bild

Louise

17 januari 2011 11:45

Åh! Gissa om jag längtar gumman. Har saknat dig så jäkla mycket!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotta Andrehn - 17 augusti 2011 11:39

Det gick ju superbra och bestämma sig för att uppdatera här lite oftare ;)   Eller inte....     Men whatever känner jag. Eller kände jag. Känns som jag börjar smått, sakta men säkert att get back on track.   Veromoda är ju ett minne blo...

Av lotta Andrehn - 27 juli 2011 17:51

Jaaaah, då kör vi på detta som många har frågat om.... Dessa alldeles underbara mirakel piller, som jag dock inte vet hur man ser ut på insidan efter att ha knaprat dom ett tag behöver vi inte gå in på, jamenar man kan ju få cancer av vanlig hederlig...

Av lotta Andrehn - 27 juli 2011 13:07


back to business.   H.....e....j..... känns som denna bloggen varit lite bortglömd det sista huh? Mycket möjligt, kan jag icke stolt erkänna... vaknade till när jag kikade min hotmail och såg en ny kommentar ang vart jag tagit vägen.... jag har i...

Av lotta Andrehn - 8 juni 2011 01:57

Jaaa... sitter mer en Winecooler i handen, med smak av citrus. Får mig att tänka tillbaka på Thailand, en svag bris från golvfläkten och nyduschad kropp. Att resa är livet, och livet är att resa. Enligt mig och mitt intresse. Vad gör det om man har 8...

Av lotta Andrehn - 7 juni 2011 02:48

Och nej då menar jag inte att vi sitter här och röker på... vi dricker oss fulla på öl och Caihpihrinas, fyller våra tomma magar i matfrossa med hemmagjord Hummus ala Samanthinia, Doritos ala Ameikano, Carrots ala braziiilia, bread ala Brazilia och b...

Ovido - Quiz & Flashcards