lottaandrehn

Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av lotta Andrehn - 24 oktober 2010 11:22

Vilken kväll igår. Helt galet, med tanke på att det var helgen precis innan löning. Dock var det påtok förmycket människor som skulle hållt sig hemma och inte borde få vistas på allmän plats. Vilka otrevliga människor det finns... Och nej, det är inte okey att skylla på alkoholen. Även om man är full ska man kunna bete sig som folk. Om inte, avstå !


Det enda som jag tycker är negativt med branchen som bartender/nattklubbsarbetare, är att vart man än kommer, vem man än är, hur man än serut, hur gammal man än är och hur man än jobbar, tror alla att varenda kotte är ett billigt slödder. ligger med allt och alla, super sig full såfort chansen kommer, lever ett jetset liv och bara glider.... så fel ni har.

JAG (läs JAG) tar detta arbete som vilket annat jobb som helst, går till jobbet, jobbar, och går hem. Jag skönter mitt övriga liv med heltidsjobb och träning, vänner, familj och den biten. Mitt bartender jobb är precis lika dant som mitt jobb på Veromoda. Jag servar kunder, serviceminded, kunden i fokus, hjälper till, tipsar och utför mitt arbete på ett profficionellt sätt och gör det jag ska.

Båda jobben ingår i servicebranchen och hur skulle det se ut om jag stod på Veromoda och raggade på alla kunder som handlade på Jack n Jones, eller inte brydde mig om dom som väntade eller ville ha hjälp ? Jobb som handlar om servicemind och social kompetens, går under samma tak för mig. Sen finns det andra saker som skiljer dem åt, men bara för man jobbar som bartender, ligger man inte med alla som raggar, och man är inte alkohlist och inte rik (okey, lite rik blir man..;)

i baren med Jennifer på GranCanaria :)

  

 

 

Imorgon ska jag göra min 2a operation. Nej jag ska inte fylla i eller ta ur. Jag ska bara finslipa diamanterna lite. Kommer inte vara något stort ingrepp, utan det är en "vaken" operation, vilket innebär att jag bara kommer vara lokalbedövad. Men dom kommer ändå skära i mig, och ta bort hud. Aj ? Vet inte, det får ni veta imorgon :)



Kan inte bestämma mig om jag ska åka till Ikea eller ta det chill och dra en svängom på Gymet i eftermiddag... svårt beslut. Shopping VS Träning ? Eller så tar jag en sväng till Veromoda med mami istället, så får jag allting ? näää ingen shopahollic inte...

 

  

VS

  

 

Återstår att se, ikväll är det iallafall Ensam mamma, en sak som är säker. Ha en skön söndag. PUSS

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards