lottaandrehn

Alla inlägg den 16 november 2010

Av lotta Andrehn - 16 november 2010 11:13

Make some colour to the world and make you shine


  


Denna veckan, magisk! Puss

Av lotta Andrehn - 16 november 2010 09:22

Shoppingnarkoman. Det är en sjukdom, inte dokumenterad dock, men den är rätt allvarlig :)


06:15 ringde klockan imorse. 06:45 stod jag på crosstrainern. Jisus amalia vad jag var trött. Men efter 10 minuter i tempo och med klockren 80 tals musik i lurarna så pumpade endorfinerna ut i min kropp. Lycka. Att träna gör mig lycklig, att känna känslan under och efter är så underbar. Känslan före går väl att diskutera, man får helt enkelt tänka på vilken bra hälsa och underbar känsla man får av det... Tänkte börja simma med becka någon gång i veckan, när tiden finns till. Sen blir det Gymkort på gymix efter Jul, med lite spinning, box, core och bodypump som omväxling. Billigare där och då har jag tillgång till både gym och pass. Pass finns inte där jag tränar nu, så träningen blir lite enformlig. Löpband, Crosstrainer och styrketräning.... Småtråkigt i längde, men får hålla ut.


Nu om någongång behöver jag träna mer än någonsin. Så mycket som jag jobbar, är det viktigt att man håller igång energin i kroppen, äter rätt och hittar en balans i vardagen. Det är tufft att köra igång med träning, tidiga mornar och trötta pass över lag, men ge det någon vecka eller 2 med bra, näringsrik kost och koninuelig träning, så får du fart på kroppen. Tränar du hårt kan du lägga på en shake proteinpulver på morgonen, eller precis efter träning för att musklerna ska fortsätta arbeta och kroppen återhämta sig.  Kl 8.15 satt jag vid frukostbordet hemma, duschad och klar med dagens träning. Känner mig grym! Nu gäller det bara att fortsätta.... hållt upp i 2 veckor med träning pga tgokförkylning, men nu känner jag mig back on track igen!

 

Ska fixa iordning mig och bege mig mot jobbet senare, börjar 12.30 idag så blir en lång dag. Men skönt att ha träningen gjord. Kanske en liten promenix på lunchen oxå... får se vad vädergudarna säger!


Tänkte ansöka om lite ledigt från jobbet oxå och flyga över Atlanten till Susanne och Boston en vecka i Januari.. måste dämpa mitt shoppingbehov. Och vad passar inte bäst då om inte Boston. Marshalls, Macys, Forever 21 och ja, alla shoppingdjävulars mekka! Måste även ha 2 weeks off från jobbet i mars/april... så detta får jag styra upp nu :)


Hur fina är inte dessa ? I Borås, där vill jag lova att man bör investera i ett par rejäla RainBoots, det är väldigt värt pengarna... Regnar 324 dagar av 365, på en höft!

  

Tänkte klicka hem dom som en förtidig julklapp till migsjälv, som ändå kommer bli en försen julklapp eftersom jag får dom först när jag anländer till the states. Men värt väntan!


Har ni lite tid över och inget vettigt för er, surfa in på www.macys.com och få er en dräggelstund! Värre än julafton.... Puss

Ovido - Quiz & Flashcards