lottaandrehn

Alla inlägg den 24 november 2010

Av lotta Andrehn - 24 november 2010 22:30

Jessus vad kallt det är ute. Känns som -20 men är bara -5... Det är inte någonting jämför med -39 som vi hade i Hemsedal förra vintern... där snackar vi om kyla. Såpass kallt att man inte kände att det var kallt, bara det att man var blå om händer, läppar och näsa när man kom in, istappar hängde från ögonfransarna och fötterna var isklumpar.


Precis kommit hem från en skön eftermiddag istan. Började med bubbel & bastu i badhuset. Väldigt skönt och behövligt. kroppen känns som lite överkokt spagetti just nu, skön känsla. Imorgon väntar gymet igen och sedan en eftermiddag med solning och sen till Linda för lite vinpimpel, skön musik och vidare mot XoY för att shaka lite sköna mooves!  :)


Efter Badhuset med Rebecka hämtade jag upp Anna och vi for mot Hanna för att fixa lite fina naglar inför helgen... eller bara föratt :)

Naglarna blev jättefina, Så vill ni göra Akrylnaglar... kontakta Hanna! :)




Nu blir det schlafen, imorgon är en ny dag. Puss

 

  

Av lotta Andrehn - 24 november 2010 11:51

Precis hemkommen från ett gympass. Blev lunchpass idag, vilket jag egentligen inte tycker är så kul. Massvis med pensionärer på gymet, vilket innebär att det tar ca 30 minuter längre tid på maskinerna än det brukar.. Men jag hade inte brottom idag, så det blev lite extra situps istället! Magen pulserar fortfarande, det gör hela kroppen.


Började med att köra löpning 30 minuter på bandet. Det är det absolut bästa med träningen, löpningen. Grym musik i lurarna, kika ut över centrum och bara "drömma" sig bort medans svetten rinner. Även om man svettas som en gris, så känner man sig ändå fräsh när man är på gymet! Börjar bli dags att ladda in ny musik, och öka en växel.

Efter löpningen går jag direkt på styrkemaskinerna. Börjar med "Legg Press"

  

3x15, vilket jag skiftar varannan med ;

  

Efter dessa kör jag på det underbara gäddhänget!

  

Som jag oxå kör 3x15 på och kombinerar med det underbara hullet på magen!

  

Som i sin tur får en push av övre ryggmusklerna i sittande rodd.

  

Och sist får magen återigen sig en omgång

  

avslutar med 5-10 minuter mycket lugn promenad på bandet och stretching.

Åker hem och äter frukost ;


Som idag bestod av Proteinshake, Juice och Kesotonfisk med citronpeppar!Mums!

 



Det var dagens första träning... ska försöka mig på att simma några längder i badhuset om några timmar med Rebecka, dock lockar ju bubbel och bastu mest! men 2-3 längder orkar jag nog.. Sen bär det av till Hanna och fixa naglarna med Anna. En bra dag, en bra fortsättning på veckan som kommer bestå av lite Vin, Linda, Göteborg, Alicja 21, Avenyn och en massa dans med efterföljande dag i rehabiliteringstillstånd....på gymet givetvis. nu är det all in som gäller 

 

Ha en fin dag ! Puss


Ovido - Quiz & Flashcards