lottaandrehn

Alla inlägg den 23 november 2010

Av lotta Andrehn - 23 november 2010 11:31

Detta med träning är egentligen rätt knepigt. Vissa perioder är man hur sugen och motiverad som helst att ta sig till gymet, helst dygnet runt. Medans vissa dagar bara är en pina.

Det är dagarna som är en pina man verkligen ska pusha sigsjälv till att träna. På ett eller annat sätt. Promenad, gymet, storstäda eller vad som helst som får en att röra på kroppen och börja producera endorfiner som i sin tur leder till att du får energin tillbaka och känner dig påtopp.


Att finna inspiration till att träna dessa dagar kan vara svårt, oftast orkar man inte göra någontin och bara ligga i soffan som känns rätt. Här är lite bra tips som jag brukar finna min ispiration och den lilla knuffen av ;


# Inhandla nya träningskläder

# Ladda om Ipoden med din bästa partymusik

# Gör ett kost & träningsschema (alltid roligare att se resultat när man format nåt själv)

# Ställa sig framför spegeln och studera sin kropp (är jag nöjd?)

# Tänka på tidigare träningspass, hur kul det är och hur bra jag mår

# Kolla på gamla foton (en gång itiden var jag väldigt överviktig)

# Inspireras av vänner och familj

# Köpa hem kropp&hälsa tidningar/böcker

# Variera träningen, prova nya sätt och platser

# Läsa Bloggar, hälsoforum etc

# Sätta upp en kalender på väggen, föra tränings"dagbok"


Men framförallt gäller det att hitta den form av träning som man själv känner ger bästa resultat och som håller i längden. 60 minuter gym varje träningspass hade bara hållt 1 vecka för mig, jag varierar min träning med promenader, nu ska vi börja plaska i vatten, gym, löpband, crosstrainer, och att prioritera vardagsmotion är viktigt. Efter jul ska blir det en nystart med gym istan, passträning som BodyCombat, Box, Spinning, Aerobics, BodyPump och kombinerat med kondition och styrka. Det ser jag fram emot nu, och det gör att jag pushar migsjälv till gymet fram tills dess och finner min inspiration. Samt mina kommande utbildning/utbildningar och vägval i livet pushar mig att vilja vara fit for fight för alla kommande utmaningar. När dom knackar på dörren gäller det att vara förberedd, vad det än gäller.


Så masa dig iväg till Gymet, spinningen, ut på promenaden ( åååh nej, är det snö ute? Långkallingar, tjock jacka och rejäla kläder? Tänker du negativt blir det negativt) och gör lite nytta åt din kropp.


Nu ska jag ut på en långpromenad, ha en bra snöig dag!  Puss

Av lotta Andrehn - 23 november 2010 10:47

Vaknar upp, drar bort gardinerna. 2 dm snö!! Hur underbart är inte det? Jag älskar vinter, när den är på riktigt. Inte detta hemska slask och tö. Ska det va, så ska det va!



Jag är mycket glad idag, första natten jag sovit som en stock sen jag började med mina pills, och det innebär alltså att kroppen har vant sig vid dom. Nu kommer det gå som på räls... hoppas jag. Eller så gör dom ingen verkan längre. Det återstår att se.


Sovmorgon idag, jobbar 15-19.30 och imorgon är det gymet som står på scheman med morgonträning, sen direkt in till badhuset, simma några 100 längder med Rebecka och plaska runt, bubbla och basta. Mysigt. Vet inte hur längesen det var jag var i badhuset? Och jag vet inte heller hur längesen jag umgicks med Rebecka. på riktigt alltså..inte bara över en kopp te en måndagskväll..  Fast det där med bikini imorgon.. det är jag egentligen inte iform för... men jag får offra mig!

  

  

  

  

Då, Nu & För Alltid  



Puss

Ovido - Quiz & Flashcards