lottaandrehn

Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Tappat suget och ingen inspiration ?

Av lotta Andrehn - 23 november 2010 11:31

Detta med träning är egentligen rätt knepigt. Vissa perioder är man hur sugen och motiverad som helst att ta sig till gymet, helst dygnet runt. Medans vissa dagar bara är en pina.

Det är dagarna som är en pina man verkligen ska pusha sigsjälv till att träna. På ett eller annat sätt. Promenad, gymet, storstäda eller vad som helst som får en att röra på kroppen och börja producera endorfiner som i sin tur leder till att du får energin tillbaka och känner dig påtopp.


Att finna inspiration till att träna dessa dagar kan vara svårt, oftast orkar man inte göra någontin och bara ligga i soffan som känns rätt. Här är lite bra tips som jag brukar finna min ispiration och den lilla knuffen av ;


# Inhandla nya träningskläder

# Ladda om Ipoden med din bästa partymusik

# Gör ett kost & träningsschema (alltid roligare att se resultat när man format nåt själv)

# Ställa sig framför spegeln och studera sin kropp (är jag nöjd?)

# Tänka på tidigare träningspass, hur kul det är och hur bra jag mår

# Kolla på gamla foton (en gång itiden var jag väldigt överviktig)

# Inspireras av vänner och familj

# Köpa hem kropp&hälsa tidningar/böcker

# Variera träningen, prova nya sätt och platser

# Läsa Bloggar, hälsoforum etc

# Sätta upp en kalender på väggen, föra tränings"dagbok"


Men framförallt gäller det att hitta den form av träning som man själv känner ger bästa resultat och som håller i längden. 60 minuter gym varje träningspass hade bara hållt 1 vecka för mig, jag varierar min träning med promenader, nu ska vi börja plaska i vatten, gym, löpband, crosstrainer, och att prioritera vardagsmotion är viktigt. Efter jul ska blir det en nystart med gym istan, passträning som BodyCombat, Box, Spinning, Aerobics, BodyPump och kombinerat med kondition och styrka. Det ser jag fram emot nu, och det gör att jag pushar migsjälv till gymet fram tills dess och finner min inspiration. Samt mina kommande utbildning/utbildningar och vägval i livet pushar mig att vilja vara fit for fight för alla kommande utmaningar. När dom knackar på dörren gäller det att vara förberedd, vad det än gäller.


Så masa dig iväg till Gymet, spinningen, ut på promenaden ( åååh nej, är det snö ute? Långkallingar, tjock jacka och rejäla kläder? Tänker du negativt blir det negativt) och gör lite nytta åt din kropp.


Nu ska jag ut på en långpromenad, ha en bra snöig dag!  Puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotta Andrehn - 17 augusti 2011 11:39

Det gick ju superbra och bestämma sig för att uppdatera här lite oftare ;)   Eller inte....     Men whatever känner jag. Eller kände jag. Känns som jag börjar smått, sakta men säkert att get back on track.   Veromoda är ju ett minne blo...

Av lotta Andrehn - 27 juli 2011 17:51

Jaaaah, då kör vi på detta som många har frågat om.... Dessa alldeles underbara mirakel piller, som jag dock inte vet hur man ser ut på insidan efter att ha knaprat dom ett tag behöver vi inte gå in på, jamenar man kan ju få cancer av vanlig hederlig...

Av lotta Andrehn - 27 juli 2011 13:07


back to business.   H.....e....j..... känns som denna bloggen varit lite bortglömd det sista huh? Mycket möjligt, kan jag icke stolt erkänna... vaknade till när jag kikade min hotmail och såg en ny kommentar ang vart jag tagit vägen.... jag har i...

Av lotta Andrehn - 8 juni 2011 01:57

Jaaa... sitter mer en Winecooler i handen, med smak av citrus. Får mig att tänka tillbaka på Thailand, en svag bris från golvfläkten och nyduschad kropp. Att resa är livet, och livet är att resa. Enligt mig och mitt intresse. Vad gör det om man har 8...

Av lotta Andrehn - 7 juni 2011 02:48

Och nej då menar jag inte att vi sitter här och röker på... vi dricker oss fulla på öl och Caihpihrinas, fyller våra tomma magar i matfrossa med hemmagjord Hummus ala Samanthinia, Doritos ala Ameikano, Carrots ala braziiilia, bread ala Brazilia och b...

Ovido - Quiz & Flashcards