lottaandrehn

Direktlänk till inlägg 28 november 2010

Jobba bör man annars dör man

Av lotta Andrehn - 28 november 2010 16:57

Godmorgon, goddag, godeftermiddag, eller vad ni helst behagar. Jag behagar inget mer än trötthetsfrossa i fosterläge för tillfället.


Soffan i mycket liggande sidoläge blir eftermiddagens slutpunkt och kvällens början. Kvällen kommer inte bli lång idag. Jag är en svag människa, otroligt svag idag. Har nog inte varit såhär trött sedans jag jobbade 185% i somras... och då mina vänner, då var jag trött. Trött tjock och ohälsosam. Nu är jag trött, inte tjock och hälsosam om man bortser från 2 lussekatter 5 pepparkakor och 2 mjuka pepparkaksbullar .


Vilken värd vi lever i. Vilka idioter det finns i denna värd. Jaaa, jag finner nog inte ens mer ord som passar in just nu som är bättre än just idiot. Idioter finns det gott om. Påtok för många. Förstår inte hur jag kan älska bartenderjobbet så mycket som jag gör ? Jag kan inte ens komma på en bra tanke just nu, men ändå älskar jag det. Mycket märklig människa, dendär jag. Tur man har underbara kollegor som lättar upp stämningen.


Julborden har ju smällt igång, 12 kvar... så det är bara att köra på. Jag lär rulla fram i januari månad om jag inte bankar in lite vett och självdiciplin påmigsjälv...

  

För såhär ser det ut 10 meter från baren... ett Godisland.


Men ett glatt besked till alla godisälskare därute, Frossa i skumtomtar och gummibjörnar... det är det mest kalorifattiga godiset. Perfekt diet, Effedrin & gummibjörnar näää skämt å sido folk, förstår ni väl att man inte kan överleva på det!


Nu blir det soffläge, jag går sönder. Krama mig och ta hand om mig!  Puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotta Andrehn - 17 augusti 2011 11:39

Det gick ju superbra och bestämma sig för att uppdatera här lite oftare ;)   Eller inte....     Men whatever känner jag. Eller kände jag. Känns som jag börjar smått, sakta men säkert att get back on track.   Veromoda är ju ett minne blo...

Av lotta Andrehn - 27 juli 2011 17:51

Jaaaah, då kör vi på detta som många har frågat om.... Dessa alldeles underbara mirakel piller, som jag dock inte vet hur man ser ut på insidan efter att ha knaprat dom ett tag behöver vi inte gå in på, jamenar man kan ju få cancer av vanlig hederlig...

Av lotta Andrehn - 27 juli 2011 13:07


back to business.   H.....e....j..... känns som denna bloggen varit lite bortglömd det sista huh? Mycket möjligt, kan jag icke stolt erkänna... vaknade till när jag kikade min hotmail och såg en ny kommentar ang vart jag tagit vägen.... jag har i...

Av lotta Andrehn - 8 juni 2011 01:57

Jaaa... sitter mer en Winecooler i handen, med smak av citrus. Får mig att tänka tillbaka på Thailand, en svag bris från golvfläkten och nyduschad kropp. Att resa är livet, och livet är att resa. Enligt mig och mitt intresse. Vad gör det om man har 8...

Av lotta Andrehn - 7 juni 2011 02:48

Och nej då menar jag inte att vi sitter här och röker på... vi dricker oss fulla på öl och Caihpihrinas, fyller våra tomma magar i matfrossa med hemmagjord Hummus ala Samanthinia, Doritos ala Ameikano, Carrots ala braziiilia, bread ala Brazilia och b...

Ovido - Quiz & Flashcards