lottaandrehn

Alla inlägg den 7 mars 2011

Av lotta Andrehn - 7 mars 2011 22:26

Hahahaha någon mer som kollar på Nu blåser vi sverige på 6an ? 


Så jävla roligt att se alla människor som blir sura och arga när dom blåser folk... vem fan hade inte asgarvat söndersig när nåt sånt hänt ? Att driva med folk är det roligaste som finns. Och ännu roligare är det om dom man driver med inte tycker det är kul... 


Ungefär som med småbarn. Gör barn fel, så ska man ju absolut inte skratta åt dom för då "uppmärksammar" man med ett positivt beteende eftersom barnen uppfattar skrattet som något bra... Learn how to live, so to say! 


  


Och nu började My name is Earl.... ! 

Puss

Av lotta Andrehn - 7 mars 2011 20:50

Jag vill ha vår nu! Massvis med vår. Blommor som börjar knoppa och snart slå ut, härligt fräsch vårdoft i luften, den där lukten som blir när vägarna börjar torka upp och all sand som påminner om vintern som varit börjar yra i luften när bilarna kör förbi en, den doften som uppkommer då... solen som värmer och vinterjackorna som packas bort och vår & sommarjackorna som ska hängas fram...the question för min del är bara vart alla mina vår och sommarjackor ska få plats... eftersom jag har 3,4 "vinterjackor" men jaa... säkert över 10 vår o sommarjackor... och  jag vill ha alla framme eftersom dom gör mig glad... Ilandsproblem eller nåt.. 


Men famförallt kan man väl hoppas att alla bittra människor i denna värld får i sig lite vårfeelings och blir glada. Jag F Ö R S T Å R inte hur man orkar lägga energi på att vara sur och bitter. Fan, smile & be happy istället, jag lovar, livet blir mycket roligare... med en gång. Prova o se! Och blir man gladare blir livet mer positivt och alla dessa "problem" man har brukar rätt snabbt försvinna.... om inte försvinna så kommer dom iallafall att verka betydligt mindre och ovesentliga... Tro mig. Jag har varit på många svarta, och många ljusa sidor i livet... Även om det kanske inte verkar så! 


Idag har jag varit relativt pigg... blev inte så sent igår, mat och film, så inget direkt ansträngande heller, men sömnen som jag kommer få nu när jag går på långledigt känns väldigt behövlig.... Fan rent ut sagt va skönt det ska bli. Ska åka hem och hämta min cykel endag oxå... cykla in till stan kan väl vara första gången man gör oxå snart.... fast det finns ju även cykelställ till bilen... någon med dragkrog som vill att jag ska vara lat ? :)

Fick supergod Köttfärsås, synd att jag redan hade lassat i med mat igår.. men gott var det! 

  

Mat i stora lass och Sharonnfrukt & Godis till Wallander! M u m s! 

  

  


Nåväl, jobbat å stått i hela dagen.Vaknade i PANIK över att det ringde och jag hade visst missat mitt alarm. Så tack du räddande ängel schäbby! :) Annars hade jag haft en morfarhomie mindre, hade besiktning på hans bil kl 9.35 och vaknade 8.55 smart! Men jag hann... med minimalt med kläder och tokstressad så vart jag i tid i varje fall, och bilen gled igenom som en klocka utan anmärkningar.... najs! :)

  

Fick frulle hos morfar efter så jag kunde andas ut och komma tillbaka i fas igen i mitt så väldigt jobbiga liv.... :) Begav mig sedan ner till jobbet för Klädkräng 12.30-19.30. 

Lyckades kränga lite kläder som vanligt, och som vanligt oxå till migsjälv såklart.. och har även 5 plagg undanhängda i skåpet... F A N,  Jag + Klädaffär är ju ingen bra kombo...


Denna blommiga skönhet bor nu hos mig, och imorrn blir det ännu en blommig skjorta.. Blommit, starka färger och oversize är vårens melodi! 

  


Soffan och 1 unge i minuten på tvn. Morgondagen är jobb 9.30-17 och sedan promenix med Sanna Sis & Pajjas i Kype. Nu börjar det bli fason på mig... Snart är jag Snygg igen! ;)

Ha en trevlig kväll vänner. 




Friends, you are my world     


Ovido - Quiz & Flashcards